۱۳۸۷ مهر ۲۸, یکشنبه

بی خبری

خارجیها ( منظورم از خارج فقط اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی و استرالیا و احتمالا ژاپن است. البته تا اطلاع ثانوی.) فکر می کنند که در ایران مردها هرروز زنها را کتک می زنند و هنوز سوار شتر می شوند و فرقی بین عربها و ایرانیها قائل نیستند. البته به نظرم گاهی خود را به نفهمی می زنند و شیطنت می کنند که برخاسته از نژاد پرستی پنهان آنهاست ولی در خیلی از موارد واقعا بی خبر هستند( خیلی وقتها هم البته حق دارند بین خودمان بماند). این موضوع دیگر برایم تکراری شده است. اما می خواهم چیز دیگری بگویم. روزهای 17 و 18 اکتبر کنفرانس سالانه انجمن فیزیک آمریکا از 4 ایالت در شهرال پاسو برگزار شد و من هم آنجا ارائه کوتاهی داشتم. طبعا با خیلی از آنها حرف زدم. متوجه شدم که آمریکاییها حتی از خودشان هم خبر ندارند!شرکت کنندگانی که از ایالتهای دیگر آمده بودند تحت تاثیر فیلمهای هالیوودی از تگزاسیها می پرسیدند که آیا شما هنوز اسب سوار می شوید و کابوی ها هنوز هستند؟ بعضی از آنها قادر نبودند در نقشه آمریکا واشنگتن را نشان دهند! این چیزها را شنیده بودم ولی ندیده بودم. هرچند احتمال شیطنت هنوز خیلی قوی است ولی واقعا این خارجیها اطلاعات عمومی خوبی ندارند (منظورم از اطلاعات عمومی در اینجا اطلاعات از جهان سوم است). آمریکاییها در این مورد گوی سبقت از همه ربوده اند. البته با کشور بزرگی که دارند شاید حق داشته باشند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
لطفا آمر بازدید از وبلاگ را به وبلاگ خود اضافه کنید

غریب آشنا گفت...

سلام
من هم می خوام ولی بلد نیستم.