۱۳۸۸ مرداد ۴, یکشنبه

معرکه ای در پیش است

صحنه سیاست در ایران به صحنه نمایشی تلخ و تهوع آور تبدیل شده است. به قدری دروغ و فریب و رذالت در آن زیاد است که باور نکردنی است. آقای احمدی نژاد پرونده مسکوت نگه داشته شده ای در مورد 300 میلیارد تومان هزینه بدون سند شهرداری تهران دارد. در حضور آیت الله جوادی آملی ادعای داشتن هاله نور به هنگام سخنرانی در سازمان ملل کرد که فیلمش را خیلی ها دیدند و خودش بعدا آن را تکذیب کرد. در دیدار با 110 تن از نمایندگان مجلس و وقتی که کاندیدای ریاست جمهوری نهم بود گفت که نفت باید سر سفره مردم بیاید و این جمله تیتر کیهان شد ولی باز هم آن را تکذیب کرد. وزیر 160 میلیارد تومانی اش هم پرونده مسکوتی راجع به مبادله نفت دارد. وقتی ولی او به او امر می کند که معاونش را عزل کند 6 روز تعلل می کند و بعد در یک دهان کجی آشکار او را به ریاست دفترش می گمارد که به نظر من از معاون اولی مهمتر است. آیت الله خامنه ای قبلا یک بار به خاتمی امر کرده بود رییس دفترش ابطحی را عزل کند چون رییس دفتر باید امین و مورد اعتماد باشد و به منزله چشم و گوش رییس جمهور است و او اطاعت کرده بود. اخیرا هم ظاهرا حقوق بازنشستگان که دو ماه قبل از انتخابات زیاد شده بود به سطح پرداختهای قبلی بازگشته است و معجزات دیگر هنوز در راه است .آقای احمدی نژاد برای زن محجبه ای که توسط یک افراطی در آلمان کشته می شود سینه چاک می کند ولی مخالفینش را خس و خاشاک می داند و حق حیات را هم از آنها سلب می کند. آقای باهنر هم وقتی گفته بود که زنده ماندن برخی از مخالفین دولت و اصلاح طلبها فقط به خاطر لطف نظام است.
به نظرم آنچه آقای احمدی نژاد را اینچنین گشاده دست و جسور و بیباک کرده است فقط و فقط فساد گسترده سیاسی و مالی مدیران نظام است. لابد از همه آقایان پرونده ای سنگین در دست دارد که این طور ساکتند و دم بر نمی آورند. افشاگری چیزی است که آنها را می ترساند.آقای احمدی نژاد با پرونده هایی که دارد یا همه را خفه می کند و یا همه نظام را با خودش به سقوط می کشاند. در این نوع بازی سیاسی کسی برنده است که کثیف تر بازی کند. هر چه بی حیا تر و دریده تر پیروزتر. با اوضاعی که می بینم احمدی نژاد قطعا نخواهد توانست دوره دوم خودش را اگر آغاز کند به پایان ببرد ولی آیا نظام را هم به نابودی خواهد کشاند یا نه باید دید. معرکه ای در پیش است.

۴ نظر:

Amir گفت...

خوب بود.

ایرانی گفت...

این مطالب که شما عنوان کردید بیشتر به خواندن مقدمه ای از یک کتاب می ماند.آیا این صحنه های به قول شما تهوع آور پیش از این نبود؟آیا فساد مالی در دولتهای قبلی نبوده؟ پس چطور شد که همگی به یکباره بلوغ سیاسی پیدا کرده و ذره بین به دست شده اند.تمامی اسناد 300 میلیارد (به تایید شورای شهروشهرداری)موجود است.سهام عدالت که پیش از این نبود اکنون در حال پرداخت است.حقوق تعدادی از بازنشستگان آن هم نه به سطح پرداخت قبلی،بدلیل ایرادی که به ضریب های پرداختی گرفته شده کم شده است.در مورد قضیه خس و خا شاک هم که به دفعات توضیح داده.خودتان قضاوت کنید اگر این ماجرا در دادگاه های ما اتفاق می افتاد،رسانه های خارجی به کنار،خود ما جه میکردیم؟نمونه اش را دیدید.آیا پرونده فساد مالی و سیاسی در دولتهای قبلی نبوده؟ یا اینکه...... شک نکنید که اگر فساد مالی درکار می بود خیلی زودتر از شما،همه آنهایی امروز منافعشان به خطر افتاده،در مقابل افشاگری هایش سکوت نمی کردند.آیا در امریکا یا انگلیس یا المان و... فسادهای مالی آن هم با آن گستردگی اتفاق نیفتاد؟ البته این بدان معنا نیست که دولت نهم بدون اشکال است. اما مورادی که شما اشاره کردید اتفاقات عادی است در همه دولتها چه داخلی و جه خارجی.و حتی بعضا غیر قابل پیش بینی.ای کاش کسان دیگر هم هاله نور می دیدندو ومردم را حتی نا چیز می شمردند ولی اینگونه سرمایه های ملی را به تاراج نمی بردند،همان هایی که امروز مدعی دفاع از حقوق مردم هستند.

مسعود گفت...

به نظر من احمدی نژاد برای نجات جمهوری اسلامی به بدنه نظام تزریق شد، اما صحنه گردانانِ این بازی فکر نمیکردن که ایشون روزی تبدیل به غده سرطانی بشه و به جون همشون بیفته. حالا هم تنها دو گزینه دارند: 1- از جا کندن این غده سرطانی و قبول هزینه بسیار سنگین اون 2- مرگ کل نظام

غریب آشنا گفت...

برای ایرانی: من با اطلاق فاسد به دولتهای قبلی مشکلی ندارم کما اینکه کم و بیش بوده اند. اما بالغ شدن اصولا چیز خوبی است ببخشید که دیر بالغ شدیم. کاشکی زودتر می شدیم.
عمل زشت از هرکسی بد است و عمل زشت یک نفر باعث تبرئه فرد دیگری از اعمال زشتش نمی شود. من همه دزدهای بیت المال را محکوم می کنم.
به نظرم تنها مرجعی که حق دارد تشخیص بدهد چقدر فسادهای یک دولت عادی است مردم هستند و انتخابات هم برای همین است.