۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

ولی فقیه یا ولایت فقیه

هر چه دقت کردم ببینم تفاوت اصلی اصولگراها و اصلاح طلبها چیست به چیزی بیشتر از این نرسیدم که: اصولگراها ضمن قبول ولایت فقیه، ولی فقیه فعلی را هم قبول دارند ولی اصلاح طلبها در عین حالی که ولایت فقیه را انکار نمی کنند با ولی فقیه فعلی مشکل دارند. هر دوی این جماعت در حذف مخالفان و تثبیت جمهوری اسلامی تلاش وافری کرده اند. اصلاح طلبها از دوره آیت الله خمینی همچون دوره ای رویایی و طلایی که گویا اسلام در حال پیاده شدن بود یاد می کنند و افسوس آن زمان را می خورند.جماعتی که مشغول چانه زنی در بالا هستند را با همین مفهوم می توان تقسیم بندی کرد و عنوان اصلاح طلب یا اصولگرا گمراه کننده است. ولی فقیه یا ولایت فقیه، مساله این است.
یک تفاوت دیگر هم وجود دارد. اصولگراها در زمان حیات آیت الله خمینی جرات کرده بودند با او گاهی آشکارا مخالفت کنند ولی اصلاح طلبهای فعلی علیرغم همه تحقیر و توهینها و همه خواریهایی که تحمل کرده اند هنوز با آیت الله خامنه ای آشکارا مخالفت نکرده اند. حداکثر اینکه به در می گویند تا دیوار بشنود.

۱ نظر:

ایرانی گفت...

البته تفاوتهای مهمتری هم دارند.این جماعت به اصطلاح اصلاح طلب، هر چیزی را که در جهت منافع آنهاست قبول دارندو بالعکس.حتی اگر ولی فقیه هم روزی از آنها به نیکی یاد کند بر او سجده میکنند.چه ،این مقوله نیز ساخته و پرداخته ذهن خود آنهاست. حکایت آنان به مانند این جمله است که: یکی بر سر شاخ و بن می برید.