۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

آسیاب به نوبت


کسی که باد می کارد طوفان درو می کند. یاد آقای رفسنجانی در عکس بالا افتادم. یکی از انقلابیون به آقای معین فر وزیر نفت دولت موقت حمله کرده بود و او از صحنه ای که می بیند کاملا خوشحال است. حالا این هتاکی ها گریبان خودش را هم گرفته است. کسانی که موقعیت او را در خواب هم نمی دیدند اکنون اجازه پیدا کرده اند کارنامه اش را ارزیابی کنند. اما این بار کلاهش پشمی ندارد. 4 سال پیش شکایت پیش خدا برد و الآن سکوت و کار پشت پرده را ترجیح می دهد. حریفان رو بازی می کنند ولی او مجبور است دور از چشم و گوش مردم شان و مقام سابق خود را یادآوری کند. شب سوم تیر 84 در تلویزیون رو به دوربین گفت که امام به من و آقای خامنه ای تذکر داد مادامیکه شما با هم باشید انقلاب مشکلی پیدا نمی کند. هفته قبل هم او از رهبر خواست که تدبیری کند و خودش را یاور و همرزم امروز و فردایش خواند. 20 سال پیش اگر کسی به من می گفت روزگاری می رسد که آقای رفسنجانی چنین وضعی پیدا کند فقط به او می خندیدم.
ولی بازی تمام نشده است. و تلک الایام نداولها بین الناس (بخشی از آیه 140 سوره آل عمران). نوبت همه می شود.گویا جناح رهبر قصد داشته است کار همه آنهایی را که دستبوس نیستند یکباره تمام کند. این جماعت نادستبوس اعتبار و مشروعیت خود را از آیت الله خمینی گرفته اند. در مقابل کسانی که از ذوب در ولایت صحبت می کنند، از راه امام یاد می کنند و هنوز به قبله سابق نماز می خوانند. با فوت آیت الله خمینی، این جماعت که اصلی ترین نقشها را در تثبیت نظام جمهوری اسلامی در قالب سپاه و کمیته و اطلاعات داشتند بی پناه شدند. راه ورود دوباره آنها به قدرت یادگیری زبان روز و ادعای اصلاح طلبی بود که البته جواب داد. حالا این حربه هم از آنها گرفته شده است. دیگر کسی باور ندارد که با انتخابات بتوان اصلاحی ایجاد کرد. البته حریف هم هزینه سنگینی داده است. آنها در برابر همه مردم لخت شدند و آنچه را سالها در لفافه پنهان می کردند آشکار ساختند. این البته پیروزی بزرگی برای مردم بود.اکنون صحنه بازی از پشت درهای بسته به وسط خیابانها کشیده شده است. برای اصلاح طلبها داستان مرگ و زندگی و برای حریفان آنها یک گردنه سخت است. بعید می دانم که از برنده این دعوای قدرت خیری به مردم برسد. مردم یا باید هر روز با قدرت و ایمان و با تشکل، دنبال حقوق خود باشند ( در ایران اگر کمتر از تظاهرات باشد جواب نمی دهد) و یا اگر توان و حوصله اش را ندارند هر چه زودتر به خانه هایشان برگردند و بازی را از دور تماشا کنند.


۱ نظر:

Amir گفت...

پيام سلام

آفرين
فقط با يكي از جملات نوشته شده موافق نيستم: آنجا كه گفته بودي: اکنون صحنه بازی از پشت درهای بسته به وسط خیابانها کشیده شده است.
به نظرم هنوز بازي در پشت درهاي بسته است.

اراذتمند