۱۳۸۸ خرداد ۱۶, شنبه

کلمه الحق یراد بهالباطل

داستان انتخابات به جاهای هیجان انگیزی رسیده است و خیلی سخت است که هیجان زده مطلب ننویسم. الآن وقتی است که هدف وسیله را توجیه می کند. نقابها برداشته می شوند و افشاگری تقدیس می شود. برای جمهوری اسلامی دیگر حیاط خلوتی باقی نمانده است. احمدی نژادی ها دست به قمار زده اند. اگر گروه مقابل هم دست به قمار و افشاگری بزند مشاهده خواهد شد که هیچ دست پاکی وجود ندارد و این موجودیت همه گروهها را تهدید می کند. اگر هم قمار نکنند بازنده هستند چون ملت ایران عاشق افشاگری هستند. ظاهرا طرفداران احمدی نژاد مطمئن هستند که رقبا مثل آنها اقدام به پرده دری نخواهند کرد.
احمدی نژاد برروی احساس عمومی مردم نسبت به سوء استفاده از بیت المال و ویژه خواریها خیلی سرمایه گذاری کرده است. این کار یک بار جواب داد و شاید این بار هم جواب بدهد. اشاره به این سوء استفاده ها گرچه حرف حقی است ولی از جایگاه حق گفته نمی شود: کلمـه الحق یراد بهالباطل. ناپاکی رقبا دلیلی بر پاکی خودی ها نیست. نگاهی به آمارهای دروغ و سوابق اعضای کابینه احمدی نژاد موید این نکته است.
نتیجه ای که می گیرم این است که بعد از گذشت 30 سال از عمر جمهوری اسلامی این حکومت هنوز مستقر نشده است. هنوز این قطار در هر ایستگاه یک عده را پیاده می کند. هنوز نتوانسته اند در مورد گردش قدرت،گردش اطلاعات و تعریف منافع ملی یک اجماع ایجاد کنند. با توجه به موازنه قوای فعلی خیلی بعید می دانم که نتیجه انتخابات از صندوقهای رای در بیاید. مهم نیست که داخل صندوقها چیست مهم آن است که آیا قماربازها به قمار خود ادامه خواهند داد یا نه؟ احتمالا شورای نگهبان یا یک حکم حکومتی دیگر سرنوشت این دوره را مشخص خواهد کرد.آیا اصلاح طلبان حاضرند در مقابل حکم حکومتی بایستند و هزینه بدهند؟البته این راه هم نیاز به مقدماتی دارد مانند افشاگری بیشتر، ایجاد درگیری و تنش، بر هم زدن نظم عمومی و ...به هر حال هر گروه که برنده شود سرمایه اجتماعی ایرانیها کاهش جبران ناپذیری پیدا کرده است.

۳ نظر:

هذیان گفت...

احمدی نژاد این چهار سال که رئیس جمهور بود تو افشاگریش ! از هر کی که اسم برد از احمدی نژاد دلش خون بود امثالشم از رفسنجانی...
حالا فکرشو بکن طرف مقابلش بیاد احمدی نژاد رو افشا بکنه ! چیشو؟ دزده ؟ خودش تونسته کار بهتر از احمدی نژاد انجام بده ؟
سر میز مناظره با موسوی شروع به افشاگری میکنه طرف مقابل هم میخواهد افشا بکند ! چی رو کردان رو . میدونی احمدی نژاد چه جوری بهش جواب داد . با روش بسیار زیرکانه ای گفت : من وقتی اسمشو بردم مجلس برای رای اعتماد گفتم برای من مدرک مهم نیست این دکترا ها به زمانی برمیگرده که عده ای از بالایی ها میخواستن خودشون و موجه جلوه بدن دانشگاه ازاد براشون دکترا صادر کرد (اصلا کردان دکتراشو از اکسفورد گرفته بود ! تو مجلس ازش پرسیدن چرا این کارو کردی گفت نمی دونستم قلابیه !) بعد زن موسوی رو به اون دکتراهای دانشگاه ازاد وصل کرد با اسناد که سیمی کرده بود از پشت دوربین نشون مردم میداد واسم طرف رو نمی برد ملت هم مبهوت با یک تیر دون شان با کردان به طرف مقابل حمله کرد که موسوی ان زمان وزیر کشور بوده و دکترای قلابی برای زنش و سو استفاده از موقعیت و... موسوی مجبور شد که بگه اون زنمه !!! با افتخار!!
برنده احمدی نژاد!چون زیرکانه ذهن عوام رو به این سو سو و ان سوبرد بعد وصل کرد به سو استفاده موسوی
شاید یک کتاب هم راجع تاریخ نخوانده باشد اما با خونسردی در مجامع بین المللی خیلی راحت راجع یهودیت وهولکاست اظهار نظر میکنه پیایندش چندتا استاد از دانشگاهای بزرگ اخراج میشن و زندان میرن کلی جنجال توی دنیا درست میشه ! که اصلا احمدی نژاد بیخود حرف میزند . بدون هیچ ترسی بلند میشه میره دانشگاه کلمبیا از نظریه اش دفاع میکنه . یه دانشگاه درجه یک با کلی استاد تاریخ و اسناد ! کی برای احمدی نژاد دست میزد ؟
گروه مقابلی در ایران وجود نداره هر کس به فکر جیب خودش هست . احمدی نژاد وارد قمار شده درسته ولی باید اینو در نظر بگیری همین احمدی نژاد با جوکر همه ی قمارها رو تو این چهار سال برده ! همه از دست روانی شدن چه روشن فکر چه دزد .
بگذریم احمدی نژاد و کابینه مسخره اش ( وزیر علوم عتیقه و... و دکتر کردان )
اوصاف یک سیاست مدار :
میتواند دروغ بگوید احمدی نژاد میگه ! خیلی راحت ! نمونش مناظره با کروبی فیلم ملاقاتش رو با جوادی املی کتمان کرد ! و...
اذهان را با حرف ها بی پایه اساس مشغول کند احمدی نژاد تئوری پرداز این کار است در سطح جهانی دین مذهب اقتصاد طرح برای نجات اقتصاد امریکا طرح برای افغانستان طرح برای عراق !
اینو فقط احمدی نژاد داره بقیه ندارن ! جاهای حساس که همه حول می شوند احمدی نژاد جو گیر میشود !

غریب آشنا گفت...

ممنون به خاطر اظهار نظرتون.موسوی هیچ وقت وزیر کشور نبوده.ماکیاولهای وطنی بازنده هستند چون باطل مثل کف روی آب گذراست. سیاستمدار و باهوش و زرنگ کسیه که موقع مردن راحت باشه و با آسودگی به پشت سرش نگاه کنه.

Amir گفت...

درخت خبيثه، ريشه نداره و جمهوري اسلامي هم نمونه درخت خبيثه است