۱۳۸۸ خرداد ۸, جمعه

اتفاق خاصی نخواهد افتاد

کاشکی احمدی نژاد سرچشمه همه فسادها بود. کاشکی می شد فرض کرد که او همان ضحاک و یا یزید است. کاشکی می شد امیدوار بود که او در نبرد با فریدون و امام حسین (ع) نابود شود. کاشکی می شد همه تباهیها و سیاهیهای یک ملت را به پای او نوشت و بعد کاوه ای پیدا می شد و او را به پایین می کشید. البته که اینطور نیست. نه احمدی نژاد یزید است و نه افراد مقابلش امام حسین (ع).
مردم ایران هنوز دنبال قهرمان می گردند. تا آمدن قهرمان اصلی (امام زمان) به قهرمانهای کوچکتر دل می بندند: رضا شاه، مصدق، آیت الله خمینی، خاتمی و حالا لابد میر حسین موسوی. فعلا قصد قضاوت ندارم چرا که مثل قاضی، پرونده ها دستم نیست، ولی خیلی بعید می دانم جماعتی که فعلا سر کار هستند با انتخابات از قدرت کنار بروند. ممکن است با انتخابات سر کار بیایند ولی با انتخابات رفتنی نیستند. اگر بروند خیلی چیزها را با خودشان می برند. هنوز منتظر خیلی از افشاگریها هستم. البته باید منتظر ماند و دید ولی گفته باشم که ای جماعت خیلی اتفاق بزرگی نخواهد افتاد. تفکر احمدی نژادی بخشی انکار ناشدنی از هویت جمعی ما ایرانیهاست. این هویت هم به این سادگیها از بین نمی رود. یونانیها، عربها، ترکها،مغولها و ...به ایران آمدند و هر کدام به نوعی آب این مملکت را گل آلود کردند و ماهی گرفتند و میراثهای زشتی از خود به جا گذاشتند ولی هیچ گزارشی از رفتن خودشان و آثارشان نیست. باید قهرمانها را بین خودمان و در وجود خودمان پیدا کنیم.
فریدون فرخ فرشته نبود
ز مشک و ز عنبر سرشته نبود
به داد و دهش یافت آن نیکویی
تو داد و دهش کن فریدون تویی

۱۰ نظر:

غریب آشنا گفت...

من آذربایجانیهای ایران را ترک نمی دانم. بیشتر آذربایجانیها در واقع فقط زبانشان ترکی است. از بین ترکهایی که به ایران آمده اند و در بیشتر استانهای ایران هم حضور دارند البته عده ای هم در آذربایجان هستند.
فکر نمی کنم برای یک اظهار نظر علمی راجع به ریشه زبان ترکی در آذربایجان کسی صالحتر از احمد کسروی باشد. می توانید برای اطلاعات بیشتر به کتابش به نام آذری یا زبان باستان آذربایجان مراجعه کنید. اگر تحقیق بهتری هم وجود دارد لطفا معرفی کنید.

مسعود گفت...

سلام،
مجددن بدون اجازه شما لینکش کردم به بالاترین: http://balatarin.com/permlink/2009/5/29/1601576
توی یه جاهایی یه خرده تند و شاید کمی بی ملاحظه نوشته بودی. ولی مثل همیشه با جان کلام نوشته شما موافقم.

Charand-o-Parand گفت...

harf shoma kamelan manteghist. agar mardome ma tarikhe iran ro yek bar ham ke mishod mikhandand in harf shoma manaye haghighitari be khod migereft. vaghean ke masele ma ahmadinejad nist. masale ma raftar va farahange khode ma irani hast. ahamdinejad bishak ghesmati az farhang va noe character hame ma irani hast.

شیخ گفت...

شعرش خيلى به موقع بود و عجيب چسبيد!

بخشوده گفت...

بعید میدونم پیام این نوشته رو کسی بگیره، فحش خوار مادر تو تیترت به فلان بهمان داده بودی الان همه بهت اقبال داشتند.رفیق آینه شکستن رسمه بین این ملت.سر در کتاب مرحوم جمالزاده رو بخون!خلق و خوی ما ایرانیها رو میگم.این همه شعر داریم همین بیت رو نوشته: آینه گر روی تو بنمود راست...

مهدی گفت...

میراث های زشتی از خود به جای گذاشتند؟ یعنی همه ی چیزهای بد در ما میراث "آدم های بد" است؟ گمان نمی کنم.

غریب آشنا گفت...

عربها،ترکهاو مغولها بدتر و ایرانیها بهتر بودند. تمدن،رونق و بهتر بودن بود که اونها رو تحریک به حمله کرد. بهتر بودن تمدن هم لزوما نتیجه بهتر بودن افکار و اخلاق و کردار است. هیچ دقت کرده اید که عربستان،مغولستان و صحراهای آسیای مرکزی هیچ وقت چندان مورد حمله قرار نگرفته اند؟
البته شکست خوردن هم خودش نشاندهنده وجهی از زشتیهای یک ملت است شکی در آن نیست. ایرانیها هم سیاهیهایی داشتند که شکست می خوردند. به هر حال همه اینها مربوط به گذشته است و درحال حاضر بین این ملتها فرق چندانی وجود ندارد.

Amir گفت...

عالي بود
عالي

مسعود گفت...

دوست من،
اگه وقت كردي يه نگاهي به بخش نظرات همين مطلب در بالاترين بنداز.
به چه بدبختي اي كه گرفتار نشدم، بهت گفتم كه كمي تند نوشته بودي ؛)
من ميفهمم چي ميگي، ولي درست نميتونم جمله بندي كنم و منظورم رو برسونم. به هرحال بعضي ها كه اونجا نظر دادن، براي خودت نظر نذاشتن، بد نيست يه سري به اونجا بزني.
قربانت

غریب آشنا گفت...

مسعود عزیز
من هم می فهمم که شما چه می گویید. همه نظرات را هم خواندم. قبول دارم که جاهایی از مطلبم نارسا بود. امیدوارم نوشته هایم راجع به اقوام دیگر به خصوص ترکها باعث سوء تفاهم نشود.