۱۳۸۸ خرداد ۱, جمعه

نتیجه انتخابات

اخیرا چند فیلم مستند جالب در اینترنت دیدم که همه آنچه را در مورد فضای اوائل انقلاب تصور می کردم تایید می کنند. می توانید آنها را اینجا ببینید:3و1،2. رفتار و گفتار و پندار مردم همان چیزی بود که انتظار داشتم، کاملا خام و ابتدایی. چیزی که مرا خیلی متعجب کرد گفته های دو مصاحبه شونده بود که اتفاقا هردو زن بودند. هر دو بیان کردند که هنوز محتوا و مبانی جمهوری اسلامی را نمی شناسیم. یکی به جمهوری اسلامی رای منفی داده بود و دیگری تصمیم نگرفته بود که رای بدهد. انصافا شنیدن این نظرات در آن زمان برایم نامنتظره بود. نکته دیگر اینکه آرم ویدئوها نشان می داد که این فیلمهای مستند از شبکه های صدا و سیما پخش شده اند. به چه نیت، الله اعلم.
نکته آخر اینکه در انتخابات پیش رو نتیجه برایم خیلی اهمیت ندارد چون راه ایرانیها خیلی طولانی تر از این حرفهاست ولی البته بعضی شکستها خیلی دوست داشتنی هستند خیلی. چیزی که برایم اهمیت دارد تعداد واقعی کسانی است که مانند آن دو زن فکر می کنند و می اندیشند. نتایج انتخابات می تواند تخمین مناسبی از آنها به دست دهد.

۲ نظر:

Unknown گفت...

سلام،
مثل همیشه قشنگ نوشته بودی. با اجازه شما این رو لینک کردم توی بالاترین:
http://balatarin.com/permlink/2009/5/22/1595725
هرچند که تاحالا خیلی استقبال نشده ازش!
یکی از کاربرهای بالاترین زیر این لینک در مورد شما پرسیده و توتک. اگه دوست داشتید میتونید اینجا یا زیر همون لینک جوابش رو بدید.
ممنون

غریب آشنا گفت...

سلام بر مسعود، دوست ناشناس.
کار خوبی کردی چون ممکنه کسانی که نظر میدن بیشتر بشن.ممنون.
در مورد معنی توتک در سمت راست وبلاگ توضیح داده ام.
ضمنا هویت من خیلی مهم نیست.معقول بودن حرفها برام مهم تره.