۱۳۸۸ شهریور ۲۱, شنبه

از این حسن تا آن حسن صد گز رسن

آیت الله خامنه ای با چه پشتوانه ای حکومت خود را با حکومت علی (ع) مقایسه می کند؟ رفتار جمهوری اسلامی چه نسبتی با تصویری که ما از حکومت علی (ع) در ذهن داریم دارد؟ اگر در حکومت علی (ع) هم قتل و تجاوز و شکنجه و بی وجدانی و دروغ و دزدی و تقلب و چپاول مباح بود، پس من به دین او کافرم و خدای او را هم قبول ندارم. بهشت و حور و حوض کوثر هم ارزانی خودتان. بزرگترین هنر جمهوری اسلامی هنر مصادره به مطلوب است. این نظام با کمال آرامش اعلام می کند که اسلام چیزی است که من می گویم و هیچ معیاری خارج از حوزه اراده من رسمیت ندارد. فحش از دهن من طیبات است. جواز ورود به بهشت با تاییدیه ولی فقیه صادر می شود.
حکومت این علی با حکومت آن علی هیچ نسبتی ندارد و تشبیه بلا وجه است. بگذرد این هم.

۵ نظر:

Amir گفت...

دقيقا مشكل همين جاست. آيا به صرف اينكه قدرت رسمي در دست كسي است، او حق دارد كه با هم ذات پنداري خود را در جايژاه علي ببيند؟
بيچاره مردم مملكت ما كه با ديدن اين شياطين از راه درست منحرف شده اند، كه انحرافشان ديگر اصلا عجيب نيست. اما همين نسل روزي به قدرت خواهند رسيد و خواهيم ديد كه چه بلايي بر سر جامعه خواهند آورد. به نظرت براي ما خاك و وطني باقي مانده؟

غریب آشنا گفت...

مردمی که قدر نخبگانشان را ندانند به فلاکت می افتند و نخبگانی که مردمشان را تنها بگذارند آواره می شوند.
تربیت یافتگان دوره پهلوی به مراتب بیشتر برای ایران مفیدند تا تربیت شدگان جمهوری اسلامی. راستش من دیگه به وطن فکر نمی کنم. دهاتم برام مهم تره!

Reza گفت...

گفت:
اولاد حسین اگر شمایید،
حق بر طرف یزید بادا

غریب آشنا گفت...

جانا سخن از زبان ما می گویی

مهران گفت...

هنر اینان این است که واقعا رهرو خط امامند که گفت برای حفظ حکومت می توان احکام اسلام را هم تعطیل کرد؛ حالا هم اینان بدان توصیه عمل می‌کنند، تجاوز و زندانی کردن و قتل برای حفظ حکومت از دیدگاه امام اشکالی ندارد. اصلاحطلبان هم سالها باید بگذرد تا به درک خط واقعی امام برسند.