۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

افشاء درمانی

دو سناریوی ممکن:
1- تظاهرات چند میلیونی روز قدس در شهرهای بزرگ با حضور سبزها برگزار می شود، مردم نمایش قدرت خود را می بینند و روزهای بعد نظم اجتماعی شروع می کند به سست شدن و ...چشمها به سوی مجلس خبرگان خواهد بود.
2- به دلیل توطئه دشمن تظاهرات روز قدس لغو می شود، نماز عید فطر به صورت امنیتی و محدود برگزار می شود و سکانس بعدی باز هم صحن مجلس خبرگان خواهد بود.
بعید می دانم که امسال راهپیمایی روز قدس برگزار شود. حکومت توان کنترل تظاهرات را در شهرهای بزرگ ایران به طور همزمان ندارد و به هر حال همه این سناریوها سکانسی در مجلس خبرگان خواهند داشت. حالا سوال این است که آیا مجلس خبرگان توان تصمیم گیری دارد؟ آیا سپاه پاسداران خواهد گذاشت که اجلاس خبرگان به شکل آزاد و مستقل برگزار شود؟
در هر صورت با توجه به اوضاع قمر در عقربی که حاکم شده است همانطور که قبلا هم نوشته بودم منتظر افشاگریهای بیشتری هستم. بدون افشاگری های عمده، اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
امیدوارم اتفاقات بعدی به شکل گذار فازهای مرتبه دوم باشد نه گذار فازهای مرتبه اول
.

۲ نظر:

ایرانی گفت...

کاش این مطلب افشاءدرمانی را درست بعد از نبرد هویت نمی نوشتید. با خواندن آنها به وضوح پیداست که خود شما متهم به مقولاتی هستید که دیگران را بدان محکوم کرده اید.البته این ساده نگری و تضاد، ناشی از نداشتن آکاهی سیاسی و ضعف در جامعه پذیری سیاسی است. نقد سیاسی آن هم از نوع تخصصی با صرف نوشتن(یا اقتباس) چند کلمه ای معترضانه،تفاوتی بس فاحش دارد،البته نزد اهل قلم.

غریب آشنا گفت...

از نظری که دادید ممنون. راستش نه قصد دارم و نه سواد که مطلب تخصصی سیاسی بنویسم. درد دل می کنم و البته حق اعتراض هم همیشه برایم محفوظ است.