۱۳۸۷ دی ۹, دوشنبه

هوش و تحصیل

باور دارم که مقدار زیادی از هوش اکتسابی است و بستگی به محیط و آموزش دارد. ولی گاهی اوقات دیده ام که افراد تحصیل کرده هیچ بویی از هوش نبرده اند که هیچ، کاملا احمق تشریف دارند. نمی دانم حالا نظریه ای وجود دارد که این قسمت ماجرا را توضیح بدهد یا نه. یک پزشک ایرانی که به تازگی برای طی دوره تخصصی به آمریکا آمده است می گفت که آمریکا از توان نظامی ایران هراس دارد. ایران به دلایل سیاسی! نمی خواهد آمریکا را در جنگ شکست دهد وگرنه نیروهای آمریکا در خلیج فارس در مشت ما هستند. اولش فکر کردم شوخی می کند ولی کم کم متوجه شدم که نه کاملا جدی است و حتی می گفت ایران سلاحهایی دارد که سری است و هنوز رو نکرده است! با شناختی که من دارم می دانم ایرانیها حتی پز سلاحهای نداشته شان را هم می دهند و در نتیجه باید این حرفها را به حساب فضای رسانه ای ایران بگذارم. یا گردانندگان رسانه های ایران آنقدر باهوش شده اند که قادرند باور نکردنی ها را به تحصیل کرده ها هم بباورانند و یا هوش عمومی ملت ایران آنقدر پایین آمده است که امیدی به تحصیل کرده هایش هم نیست و یا ترکیبی از هر دو!
اگر همه آدمها چنین تصوراتی داشته باشند دنیا جای خیلی خطرناکی برای زندگی است.

هیچ نظری موجود نیست: