۱۳۸۷ مهر ۸, دوشنبه

انتخابات آمریکا

ایالت تگزاس پایگاه اصلی جمهوریخواهان است و همه جا تابلوهای تبلیغاتی مک کین به چشم می خورد. به همین خاطر دموکراتها هم سعی نمی کنند اینجا رای کسب کنند. به همین نسبت ایالتهای نیویورک و کالیفرنیا هم دموکرات هستند. گفته می شود سرنوشت اصلی انتخابات آینده ریاست جمهوری در سه ایالت اوهایو،پنسیلوانیا و میشیگان تعیین می شود.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
وبلاگ رو نگاه کردم خیلی جالب و جذاب بود ولی شاید توضیحات بیشتری نیاز داره ولی کلا به نظر من به آدمها اضافه می کنه. انتخابات آمریکا همیشه داستانهای خودش رو داشته شاید هم نکته جالبش اینجاست که نتایج این انتخابات برای ملتهای دیگه مهمتر بوده مثل خود ما که واقعا برامون تعیین کننده است. اگر مطلبی در مورد تاثیرات نتایج احتمالی انتخابات آمریکا بر اوضاع کلی سیاسی و اقتصادی و ..... ایران بنویسی فکر می کنم خیلی به روز و قابل استفاده باشه. منتظر همچین مطلبی هستم. از اینکه وقت میزاری و این مطالب مفید رو می نویسی ممنون.
متین

غریب آشنا گفت...

سلام بر متین
از لطفت ممنونم و از ابراز نظرت سپاسگزارم. تحلیلهای من حرفه ای نیست نه به خاطر اینکه تخصص پیچیده ای به حساب می آید بلکه به خاطر اینکه به اطلاعات دست اول دسترسی ندارم. برای تحلیلهای نسبتا خوب می توانید به سایتwww.shahirblog.com مراجعه کنید. برای خواندن تحلیلهای دست اولی که تا حدی به پیش بینی ایران و جهان کمک می کند و البته نیاز به کمی حس ششم دارد می توانید به مجله foreign affairs رجوع کنید. این مجله نشریه رسمی شورای روابط خارجی آمریکاست. سعی خواهم کرد بعدا در این مورد بیشتر بنویسم.