۱۳۸۹ اسفند ۲۲, یکشنبه

سیاست نه سیخ بسوزد نه کباب تلویزیون رسا

تا جایی که متوجه شده ام پیشینه مجری زن تلویزیون رسا نشان می دهد که داشتن روسری انتخاب او نبوده است. با این ترتیب این روسری را باید به حساب سیاست گردانندگان رسا گذاشت که معلوم است چندان متفاوت با سیاستهای جمهوری اسلامی نیست. ظاهرا شل حجابی مجری قرار است طیف وسیع مخاطبان رسا را راضی کند. او روسری دارد تا متدینین فکر نکنند که جنبش سبز دارد اسلام را بر باد می دهد و ضمنا چندان سفت و سخت هم روسری ندارد که جایی برای آزادی نباشد. این کار یادآور سیاست ریاکارانه نه سیخ بسوزد و نه کباب است. هدف این سیاست قدرت است و اینها همه تاکتیک هستند. اگر اخلاق و دین ملاک باشد باید افراد در دین ورزی خود آزاد باشند . مجبور کردن یک نفر به شل حجابی به گونه ای که شما بتوانید از نردبام (نردبان) قدرت بالا بروید عین بی اخلاقی است. برای نمایش توامان دینداری و آزادی شاید بهتر بود یک مجری محجبه (به انتخاب خودش) و یک مجری بی حجاب بخشهای مختلف را اداره می کردند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

این دوستان- که قسمتی از اصلاح طلبان را تشکیل می دهند و نه همه ایشان- یک ایراد اساسی دارند. از یک سو در چنبره تئوریهای دهن پرکن و غیر قابل فهم گیر کرده اند ولی جرات آنرا ندارند که بگویند نتیجه منطقی حرفهایشان چیست. ممکن است فکر کنند باید ابتدا همه مردم تئوری آزادی حجاب در اسلام را متفکرانه خوانده و با آگاهی آنرا انتخاب کنند (حال کو تا همه مردم از حرفهای اینها سر در بیاورند.) از سوی دیگر، در سیاست عملی به‌شدت محافظه کارند و حتّی ترسو. ۸ سال خاتمی را اینها بر باد دادند. اگر ۴ بار تقاضای راهپیمایی عمومی سکوت در آن سالها که دولت می توانست مجوز آنرا بدهد داده بودند کار به اینجا نمی کشید.

ناشناس گفت...

پ.ن. جمعی از آنها نیز به‌ شدّت احساساتی تشریف دارند. من همین الان از تصور اینکه چقدر آب غوره گیر به برنامه های رسا افزوده باشند با دکلمه هایی از نوع مردی با کلاه سبز،... مو بر تنم سیز می شود.