۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه

زهی شرف و انصاف

آقای اوباما طبق راهبرد جدید هسته ای آمریکا اعلام کرده است که ایران و کره شمالی کشورهایی هستند که ممکن است مورد حملات هسته ای آمریکا قرار بگیرند (اینجا). سلاح های هسته ای سلاحهای کشتار جمعی هستند و برای ایجاد رعب و وحشت و فیصله نهایی و یک طرفه مخاصمات به کار می روند. منطق پشت این راهبرد جدید قانون جنگل است زیرا که هدف بمبارانهای هسته ای مردم عادی هستند وگرنه برای هدف گیری هر نوع مکان و پایگاه نظامی و امنیتی به قدر کافی و بیش از آن اسلحه های دقیق و موثر وجود دارد. از سیاستمداران آمریکایی انتظاری بیش از این نیست . آنها نشان داده اند که گرچه به خیل عظیمی از انسانهای دانشمند و فناوریهای نوین دسترسی دارند ولی در عرصه انسانیت و به هنگام تصمیم گیرهای دشوار چیزی به اخلاق و فضیلتهای انسانی نیفزوده اند. آنها بارها و بارها ذات پست انسانها را به نمایش گذاشته اند. روی سخنم با ایرانیهای فرهیخته و دانشمند و با فضیلت است. روی سخنم با رهبران سیاسی پر ادعا و بی عمل است. به خصوص رهبران فکری جنبش سبز را مخاطب قرار می دهم که چرا در برابر این سخنان سخیف و سیاست نابخردانه در برابر ملتهای ایران و کره شمالی موضع نمی گیرید؟ چرا آنرا محکوم نمی کنید؟ چرا معنی آن را برای مردم توضیح نمی دهید؟ کار زشت و سخن ناصواب از هر کسی باشد ناپسند است. در این بزنگاههاست که جوهره افراد و احزاب معلوم می شود و عیارشان آشکار می گردد. زهی شرف و انصاف، غیرت که فراموش شده است.

۲ نظر:

مهران گفت...

"هدف بمبارانهای هسته ای مردم عادی هستند". من با گزاره بالا مخالفم. برای کشتن مردم راههای مختلف و کم هزینه‌تری هست -از بمب نوترونی بگیر تا شیمیایی-؛ استفاده از بمب هسته‌ای برای محو کارخانه‌های هسته‌ای ایران پیشنهاد شده، چون ظن آن می‌رود که بسیاری از آنها زیر خاک و کوه پنهان‌اند و با روشهای معمولی «امحا» نمی‌شوند. خلاصه بحث را با دخیل کردن ملتهای ایران و کره شمالی احساسی می‌کنید.http://paarehsang.blogspot.com/2008/03/blog-post.html
آقا هم البته فتوا داده‌اند که به کارگیری سلاح هسته‌ای حرام شرعی است، اما در مورد ساخت و ذخیره آن نظر کارشناسی‌شان را علنی نکرده‌اند.

Amir گفت...

شرف چيه برادر؟
در جنگ قدرت شرف جايي نداره، فقط بعضي وقت ها براي ژست سياسي و خر كردن مردم دم از شرف مي زنند.
پشت پرده زد و بندهاي "همه" آقايون اگر رو بشه، اون وقت ديگه كسي دم از شرف و انصاف و اخلاق نمي زنه.