۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

مدیریت وال مارت و مدیریت جهان

نظم و انضباط لازم برای مدیریت فروشگاههای زنجیره ای بزرگ نظیر وال مارت مثال زدنی است. کالاهایی که تاریخ مصرفشان نزدیک است باید جمع آوری شوند و با قیمت گذاری مجدد عرضه شوند. بعضی کالاها نظیر نوشت افزار اوج مصرف معینی دارند و فضای اختصاص یافته به آنها تابع زمان است. جنسهای در انبار مانده و فروش نرفته باید در حراجی و در مواقع مناسب با تخفیف به فروش گذاشته شوند. اگر از جنسی راضی نباشید می توانید تا 3 ماه با ارائه کاغذ خرید آن را پس بدهید که اینها خود مدیریت جداگانه لازم دارد. با توجه به تعداد بسیار زیاد اقلام ارائه شده در فروشگاه ، بدیهی است که انبارداری ، حسابداری و قیمت گذاری و ضبط و ثبت همه این مراحل بسیار دقیق و مفصل باید باشد. این مراحل مفصل موجب تسهیلات فوق العاده برای مشتریان هم شده است.فرض کنید دنبال جنس کم مصرفی مانند شامپوی پاک کننده فرش و موکت یا رو مبلی می گردید. می توانید در سایت اینترنتی وال مارت با وارد کردن زیپ کد محل زندگیتان اولا از وجود و قیمت چنین چیزی مطمئن شوید و ثانیا با نشان دادن کد دریافتی از سایت به یکی از کارکنان فروشگاه، محل آن شامپو را بدون زحمت جستجو پیدا کنید.
مطمئنم که در دولت احمدی نژاد و همه زیر مجموعه های آن افرادی که بتوانند چنین فروشگاهی را اداره و حفظ کنند وجود ندارد. توسعه و پیشرفت و رقابت پیشکششان. این فقط یک مشتی است نمونه خروار. تصورش را کنید که یکی از این آقایان که ادعای مدیریت جهان را دارد مدیر عامل چنین فروشگاهی شود; چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تصورش هم خنده دار است. سوژه خوبی برای یک فیلم کمدی است.

هیچ نظری موجود نیست: