۱۳۸۸ مهر ۱۵, چهارشنبه

سبزها و پادسبزها

حوادث بعد از انتخابات که به جنبش سبز موسوم شده است دو ویژگی هم که دارد یکی این است که سبزها خیلی سعی کرده اند مبادی آداب و متشخص و بدون درگیری و توهین و .... عمل کنند و دیگری اینکه پادسبزها درست برعکس هیچ ترتیبی و آدابی نمی جویند و پابند هیچ قانون و خط قرمزی نیستند و با قساوت و شقاوت فوق العاده ای عمل می کنند که البته شاید اسمش باشد قاطعیت مومنانه!
به نظر من این جنبش با این روند و بدون برنامه و راهبرد یک فرصت استثنایی برای جمهوری اسلامی است که اگر کمی هوشمند بودند تا حالا به جای آنکه آبرویشان برود می توانستند کلی کسب آبرو کنند. کافی بود مجوز راهپیمایی داده میشد. مردم می آمدند با سکوت راه می رفتند یا نهایتا با یک قطعنامه دق دلشان را خالی می کردند. اگر خالی نمی شد می توانستند باز هم تقاضای تظاهرات کنند و همینطور قس علیهذا. جمهوری اسلامی هم کلی نمایش دموکراسی می داد و کار خودش را می کرد. اتفاقی هم نمی افتاد. اصلا بهتر بود پاد سبزها خودشان ترتیب راهپیماییهای سبزها را می دادند.

۵ نظر:

ایرانی گفت...

اول اینکه این به اصطلاح شما سبزها نه مبادی آداب بوده اند و نه بدون درگیری.حد اقل شواهد تصویری آن موجود است.واما فکر می کنم گردانندگان نظام بعد از این 30سال رهکارهای حفظ آبرو و بهره برداری از موضوعات را خود بهتر بدانند.آنهایی که مدعی سبز بودند،طی این مدت به خوبی فهمیدند که بهانه ای بیش نیستند و از نظر مردم خود متهمان ردیف اول اند.

غریب آشنا گفت...

فیلم ها ادعای شما را تایید نمی کنند. لطفا لینک یکی از فیلمهای رفتار پرعطوفت نیروهای انتظامی یا بسیجی را بفرستید تا مستفیض شویم.
راجع به مردم هم فکر می کنم شما نماینده آنها نیستید. راه فهمیدن نظر مردم هم خیلی روشنه. رفراندوم در محیط آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات، تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
خداوند عاقبت همه را به خیر کند.

مهران ش گفت...

برادر شما در ینگه دنیا نشسته‌اید، مقیاس کار دستتان نیست. مجوز راهپیمایی اگر می‌دادند ملت در شمار میلیونی در خیابان می‌بودند، نمایش دموکراسی بود ولی آبروریزی خیلی زیادی هم برای حکومت داشت!

ایرانی گفت...

اگر کمی دقت کنید در هیچ جای نوشته من صحبتی از عطوفت نیروی انتظامی یا بسیج نیست!!! بنده نماینده مردم نیستم ولی در میان آنها هستم.و نه از راه دور که از نزدیک و در کنارشان با آنها صحبت می کنم،و احوالشان را از روزنامه ها و اینترنت جویا نمی شوم.آیا شما مطمئن هستید که اگر اینگونه رفراندم هم برگزار شود، باز هم عده ای مثل قبلی منافعشان را در خطر دیده و سر از خواب زمستانی برداشته و آن را تقلبی نخوا نند؟؟

غریب آشنا گفت...

فکر می کنم تقلبی در کار نبود. رای ها دزدیده شدند. یعنی بدون اینکه اساسا کسی به شمارش آرا توجه کند نتایج دلخواه اعلام شد. دلیل شوکه شدن مردم و ریختن به خیابان هم مغایرت نتایج اعلام شده با انتظار عمومی بود. رفتار حکومت در بستن زودتر از موقع شعب رای و عدم تمدید زمان رای گیری، قطع اس ام اس و دستگیری فعالین سیاسی در شب انتخابات و بعد تایید زود هنگام نتایج توسط رهبر همه نشانه های کودتا هستند.
در مورد رفراندوم هم اعتقاد دارم چیزی نیست که فقط یک بار برگزار شود. حکومتها همیشه باید در معرض قضاوت عمومی باشند. اگر بر فرض محال جمهوری اسلامی در یک رفراندوم عادلانه پیروز شود باید راه برگزاری رفراندوم همیشه باز باشد.