۱۳۹۰ تیر ۱۰, جمعه

سقوط آزاد

می خواهم بلند بلند فکر کنم.فرض کنیم که نظریه توطئه درست باشد یعنی همه یا بیشتر وقایع مهمی که هر روز اتفاق می افتند از قبل در جایی مثل سیا یا موساد و یا محافل فراماسونری طراحی شده اند و مجریان طرح از سالها قبل دانسته و ندانسته به همین منظور آماده شده اند. باز فرض کنیم که آمریکا و غرب دشمن ایران و اسلام هستند و حکومت ایران اسلامی است و پرچم حق و عدالت بر دوش گرفته است و دارد با مثلا استکبار جهانی مبارزه می کند. نتیجه اینکه این دو دشمن تا یکدیگر را شکست ندهند دست بردار نیستند. بهترین ضربه چیست و زمان وارد آوردن آن کدام است؟

به نظر نمی رسد که هیچ آدم عاقلی احتمال پیروزی جمهوری اسلامی بر غرب را باور کند. فعلا در این باره بحث نمی کنم. از هر زاویه برتری غرب چشمگیر است. آنها فقط به یک توطئه تمیز و خوش طرح نیاز دارند که در زمان مناسب اجرا شود. البته ممکن است که چنین طرحی هم اکنون هم در حال اجرا باشد. بنده به اخبار و گزارشهای محافل توطئه گر غربی دسترسی ندارم ولی حدس می زنم اگر در همچنان بر پاشنه قبلی بچرخد آنگاه سقوط قیمت نفت به زیر 50 دلار در هر بشکه باعث سقوط آزاد جمهوری اسلامی شود. زمانش را هم از امروز تا یک سال دیگر در نظر بگیرید.

حالا سوال می کنم که آیا اصولا سقوط قیمت نفت می تواند باعث سقوط جمهوری نفتی اسلامی شود؟ اگر جواب مثبت است حد قیمت لازم برای سقوط چقدر است؟ آیا به لحاظ عقلی، حکومتی که دچار چنین سقوطی شود صلاحیت حاکمیت و پشتیبانی ملت را دارد؟

۲ نظر:

Amir گفت...

سقوط قیمت نفت باعث سقوط جمهوری اسلامی نخواهد بود، تجربه سی ساله این موضوع را اثبات کرده.
سقوط جمهوری اسلامی وقتی رخ می دهد، که نیروهای داخلی اعتماد به نفس شان را از دست بدهند.

غریب آشنا گفت...

دلیلی نداره که جمهوری اسلامی رو جدا از دولتهای دیگه بدونیم. باعث جام زهر هم سقوط قیمت نفت و نبود پول برای جنگ بود