۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

یارانه ها

توزیع پول نفت تنها کاری است که دولتهای ایران بعد از انقلاب انجام داده اند و آن را هم به بدترین وضع ممکن. پس اگر دولت احمدی نژاد بتواند پول نفت را به گونه ای توزیع کند که کمی عادلانه تر باشد من همه ظلمهای او در حق خودم را خواهم بخشید. البته مطمئنم که دولت او توان علمی، مدیریتی لازم و اصولا فهم درست از مساله ندارد و تا حدی هم مطمئنم که خودشان هم به آن آگاه هستند. این جام زهری است که باید بنوشند و به نظرم و با توجه به شناختی که من از آنها دارم این کار را بدون ایجاد بحرانهای موازی انجام نخواهند داد. آنها هم به بحران داخلی و هم به بحران خارجی نیاز شدید دارند تا طوری مردم ایران مشغول شوند که اصلا متوجه وخیم شدن اوضاع اقتصادی شان نشوند. بحران داخلی می تواند از دستگیری رهبران معترض، دستگیری بازاریانی که مالیات نمی دهند و یا سرکوب شدید در دانشگاهها شروع شود و البته آنها خودشان در این کارها ماهرترند. بحران خارجی هم البته به میزان آمادگی همکارانشان در آمریکا و اسرائیل و روسیه و چین بستگی دارد.
شک دارم که پادزهر این زهرها آگاهی مردم باشد. نسبت مستقیمی وجود دارد بین آگاهی و توان اقتصادی و ضمنا بی تفاوتی و حتی گاهی بی غیرتی. اگر فقط تغییر حاکمیت مهم باشد کف خیابان است که تعیین کننده است ولی اگر بهروزی ملت هدف باشد باید دنبال آدمهای صالح گشت که در این زمانه کیمیا هستند. با تفاسیر بالا من در کوتاه مدت منتظر تغییر مهمی نیستم. فقط امیدوارم عزرائیل هم فعالتر شود و کمی هزینه های ملت ایران را کم کند.

۱ نظر:

mojtaba hojatoleslami گفت...

والله به ما مردم ایران باید جایزه بدهند. با این همه تحریمهای اقتصادی،برداشتن یارا نها، بالا رفتن وحشتناک قیمتهای همه چیز، نرخ تورّم از دست در رفته، بیکاری، گرسنگی و ما هنوز زنده هستیم. برنج،گوشت ، نان، کم بود بنزین هم سر به آسمان گذشته. تهران از نظر هوا کثیفترین شهر دنیا شناخته شده این فقط به خاطر بنزین تصفیه شدهٔ در ایران که نه فقط کثیف هست بلکه سمی. به خاطر رفتارمون هیچ شرکتی نمیخواهد در ایران سرمایهگذاری بکند. جهانگردان را هم خودمون خیلی وقت پیش فراری دادیم. فقط منتظره امام زمان هستیم تا بیاید تا وضع درست بشود. ایکاش ما جای پاسدارها و آقایان و آقا زدگان بودیم و در حالیکه منتظره آمدن امام زمان هستیم شکم هامون پر بود و بانک هامون در آلمان پره پول و کلیقراردادها تو دستمون بود. آی امام زمان تو کمرتون بزنه.