۱۳۸۹ آذر ۲۷, شنبه

قبضه کامل قدرت

شروع برنامه هدفمندی یارانه ها فرصت مناسبی برای تیم احمدی نژاد است تا قدرت را در قوه های مقننه و قضاییه به طور کامل و قانونی به دست بگیرد هرچند که اکنون نیز کمابیش این قوا را در دست دارد. دولت احمدی نژاد می تواند ادعا کند که در مجلس علیه دولت کارشکنی می شود و روند کاری مجلس مانع اجرای برنامه کلان و بسیار حیاتی هدفمند سازی یارانه هاست و دولت نیاز دارد تا اختیارات ویژه قانونی و رسمی برای تصویب قوانین در صورت لزوم داشته باشد. از طرف دیگر می تواند ادعا کند که نیاز است تا با متخلفان به صورتی سریع و قاطعانه برخورد شود که با دادگستری فعلی این کار امکان پذیر نیست. در این میان چلوی مردم یارانه بگیر را چرب تر می کنند ( برای مدتی) و مطبوعات و رسانه های دولتی ( شامل صدا و سیما) هم با حمله به مجلس و قوه قضاییه و با انگشت گذاشتن بر روی ضعفهای فراوانشان افکار عمومی را کاملا آماده می کنند. مجوز این کار هم قبلا توسط آیت الله خمینی صادر شده است. برای حفظ حکومت اسلامی حاکم اسلامی می تواند هر کاری کند و هر شنیعی مباح می شود. آیا مگر سرکوبهای خونین و خشن پارسال با همین توجیهات برای نیروهای وفادار نبوده است؟ تعطیلی نماز و روزه و حج و ... مثالهایی روشن هستند. به این ترتیب مقدمه خلافت اسلامی شیعی که یک بار موتلفه اسلامی از آن صحبت کرده بود فراهم می آید.
کمی بحران خارجی قابل کنترل هم که همزمان سرکوب داخلی را توجیه کند و قیمت نفت را طوری بالا ببرد که دولت اسلامی از عهده مخارج در شرایط تحریم بر بیاید سناریو را کامل می کند. در گیری با نیروهای خارجی حاضر در خلیج فارس به شکل محدود و یا جنگ حزب الله و اسراییل شاید نمونه های خوبی باشند.
اینطوری شبیه سازی حکومت فعلی به حکومت حضرت محمد (ص) و علی (ع) هم برای آقایان راحت تر است. همه دستاوردهای بشر در حوزه علوم سیاسی و حقوق بشر و مردم سالاری و مدیریت را هم می شود گذاشت به حساب قرتی بازیهای تمدن غربی. پول نفتی خواهد بود که توزیع می شود بین عده ای ولایتمدار دست بوس که صاحبان ثروتهای کشور خواهند بود و عوامی که باید با یارانه ها دهانشان را بست و شرشان را کم کرد. بقیه هم بهتر است یا به غرب پناهنده شوند و یا کنج زندان باشند چرا که عنوانی بهتر از مرتد و مفسد و فتنه گر و غربزده و فکلی و سوسول و ... پیدا نمی کنند.
باید منتظر ماند و دید.

۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

از ما نیست که بر ماست!

این همه دروغ و دغل و ریاکاری و لجن پراکنی و فاحشی را که از مسوولین نظام جمهوری اسلامی سر می زند به چه چیزی می توان نسبت داد؟ ریشه اش کجاست؟ این مسوولین کجا تربیت شده اند و کی و چگونه آموزه های معاویه و عمروعاص و ماکیاول و گوبلز و ...همه را یکجا فراگرفته اند؟چگونه همه زشتیهای چنگیز و تیمور و هیتلر و استالین را در خود جمع کرده اند؟ باور ندارم که رفتار آنها بازتابی از رفتار و اندیشه مردم ایران باشد. مردم ایران هم مثل خیلی از مردم قدیمی مانند هند و چین و ...دچار انحطاط هایی شده اند و البته مبتلا هستند به بسیاری از زشتیهای اخلاقی و به همین نسبت چوبش را هم می خورند ولی فکر می کنم نسبت دادن تمام ناراستی ها و صفات مذموم مسوولین جمهوری اسلامی به مردم ایران بی انصافی است. از ما نیست که بر ماست!
شک ندارم که باید بخش بزرگی از مسوولیت را متوجه دیگران دانست و ردپای آن را در بین غربیها جستجو کرد. البته بنا ندارم غرب ستیزی کنم ولی این داستان برای من باورپذیر است که :
مهمترین بنیادهای حکومت در بخشهای امنیتی و اطلاعاتی و نظامی قرار دارند و طبیعی است که غربیها چه قبل و چه بعد از انقلاب تلاش کرده باشند درآنها نفوذ داشته باشند. کاری که یک مامور اطلاعاتی در یک بزنگاه می تواند انجام دهد واقعا می تواند بزرگ باشد.حالا نظامی را در نظر بگیرید که اکثر مسوولینش از بخشهای اطلاعاتی و امنیتی آمده اند و ید طولایی دارند در دروغ پردازی و پرونده سازی و قتل و شکنجه و طرح توطئه و البته دنیا را همه بر مدار توطئه و دشمن می بینند. هر وقت هم که نیازی به کار خلافی داشته اند از قتل و تجاوز بگیرید تا شکنجه و دروغ برایش مجوز شرعی دست و پا کرده اند. دروغ که مصلحت بوده ، شکنجه که اسمش شده تعزیر، خون مقتولین هم که مباح بوده و اساسا آنها مهدور الدم بوده اند و همینطور بگیر تا آخر. ضمنا اینها به همه اسناد و مدارک خلافهای دیگران هم دسترسی داشته اند و ضمنا جعل سند هم را خوب یاد گرفته اند و بنابراین حذف رقیب با تقلب و جعل سند و ضایع کردن برایشان آسان است. علاوه بر این فرض کنید در این مجموعه عده ای آگاهانه مزدور غربیها هستند و بیشترشان هم ناآگاهانه و البته بی مزد. این معجون حالا در یکی از راهبردی ترین نقاط عالم صاحب ثروت نفت است و اقیانوسی از آدمهای ناآگاه و متعصب و عصبانی در داخل و خارج کشور خریدار حرفها و نقشه هایشان هستند. برای این حرفها و نقشه ها البته رنگ و لعاب مذهبی هم تدارک دیده شده است و چقدر هم خوب مشتری دارد. آیا چیزی مطلوبتر از این برای غرب می توانست وجود داشته باشد؟ آیا در زرنگیها و تواناییها و همچنین حرامزادگی غربیها شک دارید؟ (شرمنده غربیهای آزاده و درستکار). اگر داستان مرا باور دارید پس منتظر روزهای بدتر برای ایران باشد و خودتان را آماده کنید مگر آنکه خدا رحمی کند و این بساط شیطانی به نحوی به هم بخورد.